
En stribe film til krimimessen i på Fængslet i Horsens var med til at reklamere for messen og tiltrække publikum.
Meget professionelt tilrettelagt og udført.
Filmene fangede hurtigt tonen og messens DNA.
Thomas Behrmann, programansvarlig for Krimimissen. Om filmene og samarbejdet med Laursen Kommunikation.
Drone-optagelser, brug af go pro kamera og filmkamera blev brugt til opgaven.
En messe rummer en masse billedmuligheder. Kunsten – og det spændende – er at skabe skarpe fortællinger, der kan skabe opmærksomhed og underbygge messen brand:
Første film var med den populære forfatter Jens Henrik Jensen. Vi bad ham tage en bunke bøger i armene og bevæge sig gennem udvalgte steder i den ind til den på det tidspunkt endnu ufærdige messe. I en voice over fortæller han om, at han glæder sig til messen og møde publikum, og pay off i videoen er, at han står i midt i den sal, hvor messen lige om lidt brager løs.
Film 1. Forfatter Jens Henrik Jensen ankommer til Krimimessen og udtrykker sin begejstring og glæde ved at møde publikum.
Feeeeddddttttt 🤗🤗👍 Den er super.
Forfatter Jens Henrik Jensen om filmen produceret af Søren Laursen
Storytelling
Fokus i filmene er at formidle stemningen og fremkalde et indbydende og autentisk univers, som gæsterne har lyst til at blive en del af. Det er ikke reklame, det er gode fortællinger bygget op om en fælles krimi-passion. Og for dem der ikke allerede er krimi-læseheste, ja, de kan få et indblik i en for dem ukendt verden og måske bliver de nysgerrige og tropper selv op, bliver fanget og inden længe har de en krimi foran læselampen
Film 3. Reportage fra messen med fokus på dét mange kommer efter, nemlig at få en autograf af yndlingskrimiforfatteren.
Film 4. Aftermovie udkommer ugen after messen og indeholder highlights fra Krimimessen.
Produktion
Tilrettelæggelse: Thomas Berhmann, Horsens Kommunes Biblioteker og Søren Laursen
Foto, drone og klip: Søren Laursen
Kameraassistent: Anton Laursen


