”Ægthed” og ”Som at være der selv”.
Højskolen er landets ældste og havde brug for en præsentationsfilm, som kan sendes ud på link til interesserede elever. Filmen er klippet op i mindre videoer til sociale medier.
Filmen skulle give oplevelse af at være der selv.

Elever som værter
I samarbejde med Rødding Højskole besluttede vi formen: To elever blev castet til at være værter på filmen. Det blev August og Anne Marie – og selvom ingen af dem har erfaring med netop den opgave, leverede de varen med smil og engagement. August og Anne Marie blev klædt grundigt på til opgaven. Der blev skrevet et manuskript med stikord som de lavede om til eget sprog, og de fik gode råd til, hvordan de skulle agere foran skærmen og foretage interviews med elever og lærere.




Troværdighed vigtig
Filmens giver et troværdigt billede af, hvordan det er på højskolen – og i filmen er der plads til grin og et herligt skvulp selvironi. Det hele skulle fortælles i øjenhøjde med de unge mennesker, som overvejer at tage på højskole. Filmes formål er brande højskolens værdier, og det måtte IKKE være reklame. Højskolens målgruppe, de unge, er trænede medieforbrugere, der lynhurtigt afkoder, om nogen prøver at stoppe noget ned i halsen på dem.
Se filmen på højskolens hjemmeside her
Det er en pointe med sandhed for rigtig mange medieproduktioner: Fortæl som det, det er godt nok! Hvis man rammer denne nerve at ægthed og organisationens inderste intentioner og drivkraft, så er det ofte definitionen på dét, der gør dig særlig, og det er ”en god historie”






Crew
Tilrettelæggelse: Søren Laursen og Rødding Højskole
Foto og drone og klip: Jacob Waage
Undertekster: Anton Laursen