Om

Laursen Kommunikation

Velkommen

– jeg er her for at få din gode fortælling ud til målgruppen

Jeg lever og ånder for den gode historie, fordi den binder mennesker og samfund sammen. Kommunikation er med andre ord værdifuld infrastruktur i vores samfund,

Den gode historie er en survivor, der giver håb for fremtiden: I mediebranchen ændrer forholdene sig ofte, men på tværs af tider og platforme har den gode velfortalte historie overlevet alle trends og teknologier.

Min baggrund

Jeg er uddannet journalist i 2001 og har siden arbejdet i mediebranchen, hvor jeg har produceret indhold til tv, streaming, radio og podcast.

Mine arbejdspladser har været de danske mediehuse TV 2 og DR, hvor jeg har fået erfaring med at producere indhold til danskerne med en række kasketter på hovedet: Studievært på tv-nyhederne, redaktør, videojournalist, radioreporter og digital journalist.

Stærkt netværk

I 2017 stiftede jeg Laursen Kommunikation med base i min hjemby Horsens. Jeg har et fuldt udstyret produktionsapparat med film, tv og podcast.udstyr og kan selv filme og klippe, men jeg arbejder næsten altid sammen med andre professionelle fotografer, klippere og grafikere.

Det giver to fordele: Du får de dygtigste folk på opgaven, som er specifikt nødvendige for det gode resultat, og samtidig betaler du kun for netop den assistance, der er brug for, så din gode historie kommer effektivt ud til dit publikum.

Den gode historie – hvad er det?

“Den gode historie” er et fag-begreb der oprindeligt stammer fra journalistikken og dækker over at historien er vigtig i samfundsdebatten og samtidig betyder noget for mennesker i dagligdagen – og så har den ofte en stærk indbygget konflikt.

For mig er den gode historie noget absolut positivt og troværdigt.

Min definition af den gode historie i samarbejde med dig som kunde er, at vi får fortalt dit budskab i for eksempel i en video eller en podcast OG at den herefter bliver synlig og går rent ind hos din målgruppe.

For mig er der altid et element af et af livets store begreber inkluderet i produktionen af en god historie, nemlig næstekærlighed. Den gode historie skal på den ene eller anden måde gøre noget godt for mennesker.

Men lad os begynde med din ide.

Du er velkommen til at kontakte mig.

Synlighed

på alle skærmstørrelser

Laursen Kommunikation sørger for, at din video og podcast bliver synlig på de platforme og skærme, der har størst effekt:

Lige fra sociale medier på mobilen til det store lærred i biografen.

Laver vi podcast, sørger vi for, at den bliver tilgængelig på de store platforme: Spotify, Apple Podcast og Google Podcast

Netværksbaseret produktion

Du får de bedste specialister

Laursen Kommunikation har base i Horsens og samarbejder med produktionsfolk fra hele Danmark.

Det betyder, at jeg kun indkalder de nødvendige specialister til opgaven, og omkostningerne minimeres.

Mit netværk består af: grafikere, klippere, fotografer og journalister med supplerende profiler.

Bæredygtig produktion

Vi skal hjælpe hinanden med at skabe den grønne omstilling, og vi har løbende fokus på at producere film så klimavenligt som muligt.

Ja, du vil stadig se mig ankomme til en filmoptagelse i benzinbil, men det starter med at ville det, så vi har skiftet engangsbatterierne ud med genbrugelige, og vi slutter lys og andet udstyr, når der er pause i optagelserne.

Jeg inspireres af de gode tips og råd i filmproduktionsbranchens “Grønnere produktion af film og tv”. Se mere her: https://www.bftp.dk.

Det med småt

Se mine generelle forretningsbetingelser her og min privatlivspolitik her.

Gældende regler og lovgivning

Laursen Kommunikation følger gældende love og praksis for medieproduktion, herunder straffelovens bestemmelser om privatlivets fred, ophavsret til tekst, billede og lyd, regler for droneflydning, GDPR-regler og de presseetiske regler.

Vi tilslutter os Mediebranchens kodeks mod seksuelle krænkelser.

Den gode historie er langtidsholdbar

Danskernes medievaner har altid ændret sig.

Adfærd og behov ændrer sig, og det skyldes først og fremmest, at den teknologiske udvikling accelererer: Nye digitale platforme kommer til og kunstig intelligens udvikler sig i højt tempo.

En gennemgående rød tråd i medielandskabet har været “den gode historie”. Den har altid været på højeste mode og slår igennem alle filtre og algoritmer.

Et godt sted at holde sig opdateret er i DR’s årlige rapport om medieudviklingen i Danmark.