Om os

Laursen Kommunikation

Velkommen

– vi er her for at få din gode fortælling ud til målgruppen

Laursen Kommunikation er et produktionsselskab med en journalistisk baggrund.

Vi lever og ånder for den gode historie, og vi har 25 års erfaring i levende og skarpt at producere en bred vifte medietyper lige fra den korte TikTok-video til den dybdegående tv-dokumentar.

Vi giver også strategisk rådgivning,  så den gode historie tapper effektivt ind i din øvrige branding og kommunikation.

Og vi lægger en plan for, hvordan det hele kommer effektivt ud og rammer din målgruppe på de relevante platforme.

Ejer af Laursen Kommunikation er Søren Laursen. Han er uddannet journalist og har en baggrund i tv-branchen som journalist

I 2017 stiftede han Laursen Kommunikation.

Synlighed

på alle skærmstørrelser

Laursen Kommunikation sørger for, at din video og podcast bliver synlig på de platforme og skærme, der har størst effekt:

Lige fra sociale medier på mobilen til det store lærred i biografen.

Laver vi podcast, sørger vi for, at den bliver tilgængelig på de store platforme: Spotify, Apple Podcast og Google Podcast

Netværksbaseret produktion

Du får de bedste specialister

Laursen Kommunikation har base i Horsens og samarbejder med produktionsfolk fra hele Danmark.

Det betyder, at vi kun indkalder de nødvendige specialister til opgaven, og omkostningerne minimeres.

Vores netværk består af: grafikere, klippere, fotografer, SoMe-eksperter og journalister med supplerende profiler.

Bæredygtig produktion

Vi skal hjælpe hinanden med at skabe den grønne omstilling, og vi har løbende fokus på at producere film så klimavenligt som muligt.

Ja, du vil stadig se os ankomme til en filmoptagelse i benzinbiler, den grønne omstilling er dyr, men det starter med at ville det, så vi har skiftet engangsbatterierne ud med genbrugelige og vi slutter lyset, når der er pause i optagelserne.

Vi følger de gode tips og råd i filmproduktionsbranchens “Grønnere produktion af film og tv”. Se mere her: https://www.bftp.dk.

Gældende regler og lovgivning

Laursen Kommunikation følger gældende love og praksis for medieproduktion, herunder straffelovens bestemmelser om privatlivets fred, ophavsret til tekst, billede og lyd, regler for droneflydning, GDPR-regler og de presseetiske regler.

Vi tilslutter os Mediebranchens kodeks mod seksuelle krænkelser.

Den gode historie er langtidsholdbar

Danskernes medievaner har altid ændret sig.

Adfærd og behov ændrer sig. Nye digitale platforme kommer til, og derfor følger Laursen Kommunikation tæt de aktuelle bevægelser og forskning på medieområdet.

Især kravene til indhold på de digitale og sociale medier forandrer sig, og alle medier og professionelle kommunikationsfolk kender til udfordringen med at nå de unge med relevant indhold.

En gennemgående rød tråd i medielandskabet har været “den gode historie”. Den har altid været på højeste mode og slår igennem alle filtre og algoritmer.

Et godt sted at holde sig opdateret er i DR’s årlige rapport om medieudviklingen i Danmark.